Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zaterdag 27 februari 2016

Voor sommigen onder jullie...


... en voor wie het gebruiken kan!

Zat laatst in de auto en de cd-wisselaar vond het tijd voor de cd Andere namen van Herman van Veen. Ik kocht hem destijds vers van de pers toen ik een moeilijke tijd doormaakte. Mede daardoor weet ik nog dat ik hem toen kocht. Ik weet niet hoe vaak ik en wij deze cd al gehoord hebben, hij verveelt nooit. 
Toen ik hem de laatste keer in de auto hoorde kwamen er in gedachten mensen aan me voorbij bij een bepaald nummer. Juist omdat ik de laatste tijd vaak contact met hen had. 

Want... er zijn redelijk wat lezers hier waarmee ik af en toe, regelmatig of intensief  
e-mailcontact heb. 
Onder deze mensen zijn er vijf die het moeilijk tot zeer zwaar hebben door ziekte of familieaangelegenheden. 
Vijf = veel!

Voor hen is dit liedje uit de grond van mijn hart. Alle vijf zullen ze zich hier herkennen, dat behoeft geen nadere uitleg. Ik woon in Zweden, zij niet, daarom zullen jullie ook begrijpen dat dit liedje symbolisch bedoeld is. Gewoon een mooi lied!




Herman van Veen, zanger, componist, acteur, regisseur, schilder en rechtenactivist, werd op 14 maart 1945 geboren in Utrecht. 
Hij studeerde viool, zang en muziekpedagogie aan het Utrechts Conservatorium. 
Ik zie hem als een waar kunstenaar.

Door het zoeken op YouTube kwam ik erachter dat dit liedje oorspronkelijk is van Willem Vermandere.


Een arm om je heen, een luisterend oor, zegt vaak meer dan 1000 woorden.


Gon