Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 15 juni 2015

Midzomernachten


Klik

Het is nog steeds veel te koud voor de tijd van het jaar en we hebben weinig zon. 
Toen ik gisteravond dan ook rond kwart voor elf uit het keukenraam keek en de zon nog zo mooi op het meer zag schijnen werd ik daar erg vrolijk van. Zou ik dan eindelijk weer eens mooie midzomernacht foto's kunnen maken aan de oever van het meer, zoals ook de serie op mijn fotoblog (klik) een paar jaar geleden? In 2013 en 2014 maakte ik ze ook wel, maar publiceerde ze niet zozeer. Door een enthousiaste reactie laatst besloot ik het dan nog een keer te doen. Maar dan niet meer elke avond rond 00.00 uur ongeacht het weer, maar alleen als het de moeite waard is. Ik zal het dan weer op een nieuwe aparte pagina op de fotoblog zetten voor de liefhebbers. Wordt aan gewerkt.
De foto bovenaan, de 'header', maakte ik ook gisteravond, maar dan een uurtje na de foto vanuit de keuken. Een mooie om het seizoen te openen :-)


 


Eindelijk bloeien de vogelkersen. We hebben meerdere mooie oudere exemplaren verspreid op het erf staan, erg mooi! Vorig jaar bloeiden ze drie weken eerder, maar ja toen was mei extreem warm met temperaturen tot max. 28 graden. Nu is het op de warmste dag in mei 12 graden geweest, dus de natuur loopt nu wel twee weken achter bij gemiddeld.

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige bericht over muziek. De reacties op deze blogpost heb ik zojuist nog beantwoord (wel laat, maar ja) en de e-mails zijn ook allemaal beantwoord. Iedereen heel erg bedankt, leuk! 

Er zijn in de laatste berichten wel eens vragen gesteld in reacties die ik nog niet beantwoord heb, maar die wil ik dan behandelen in een blogpost. 

Voor nu dan weer een leuk nummer. Deze keer kies ik er een van de cd Klassiker van Cornelis Vreeswijk. Niet Nederlandstalig, maar in het Zweeds. Per slot van rekening woonde en leefde hij vanaf rond zijn veertiende jaar tot zijn dood in Zweden en werd hier, en is nog steeds, enorm populair.
Ik heb al vaker geschreven over Cornelis. Als je daar belangstelling voor hebt kun je die berichten lezen wanneer je in het zoekvak linksboven Cornelis Vreeswijk invoert.
Hieronder het nummer Somliga går med trasiga skor. Oftewel een nummer over kapotte schoenen :-).



Gon