Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





dinsdag 5 februari 2013

Baraka!

Ik heb cd's van "Dead can dance", oorspronkelijk een Australische band. Ik luister veel minder naar muziek dan vroeger, dus ook naar Dead can dance luister ik niet vaak meer. Ook je smaak verandert.
Ik was altijd erg onder de indruk van de stem van de zangeres; Lisa Gerrard, die ook solo albums maakte.
Vandaag moest ik weer aan haar denken, toen Peter en ik het hadden over Europees vuilnis en chemische troep, die we tranporteren naar derdewereldlanden. Zijn we onze troep lekker kwijt en bekommeren ons niet om de situatie van die mensen daar.
Daar hadden we het dus over en bij het denken aan een vuilnisbelt, moest ik denken aan een clip van de song "Host of seraphim" van Dead can dance en daarbij de zang van Lisa Gerrard. Als ik die clip zie wordt ik altijd erg emotioneel. Vandaag liet ik de clip dus aan Peter zien.
Daarna ging ik zelf nog eens snuffelen op het net en kwam erachter dat de beelden in de clip komen uit de film BARAKA. Ik kende de film niet en vond allereerst de officiële trailer
Even later vond ik op YouTube zelfs de hele film/documentaire van ruim anderhalf uur! 

We klagen wat af in Nederland. En natuurlijk is het voor iedereen enorm waardeloos de nieuwe bedragen van ons inkomen te zien. Momenteel zijn we natuurlijk niet in Nederland, maar ik weet aardig hoe de berichtgevingen hierover de hele dag in allerlei nieuwsberichten, actualtiteitenprogramma's op radio en tv tot in den treure zullen worden herhaald. Uur in uur uit, dag in dag uit.
Natuurlijk ben ik geen heilig boontje en vind ook ik het allemaal helemaal niet zo leuk. Maar als ik dan gekeken heb naar onderstaande clip, besef ik me dat we ons moeten schamen. De beelden in de clip zijn realistische beelden, dus komen niet uit een film met acteurs.
Neem alsjeblieft 7 minuten tijd en kijk eens naar de clip. Wat zijn nu 7 minuten?
Want zeg nu zelf... : 



Hoezo crisis?!

De hele film met realistisch beelden (heus niet allemaal kommer en kwel, maar juist ook mooi en interessant) kun je HIER bekijken. Echt een aanrader. Zelfs de Japanse aapjes waar ik filmpjes van plaatste op 6 oktober j.l., komen er in voor. Het is dus geen film met acteurs, maar het zijn echte beelden van over de hele wereld. 

Mijn volgende berichtje zal gaan over de slee en Clas!