Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zondag 2 september 2012

Wat een leuk presentje voor Peter

Afgelopen vrijdag gingen we eten in Åsele, het was een Mexicaans buffet.
De catering werd verzorgd door M&M uit Fredrika, van 'Ik vertrek' (die uitzending herinneren jullie je vast wel). Het werd geserveerd bij Åsele camping, die is overgenomen door Wil en Peter. Ze hebben een heel gezellige ruimte om te eten.
We zagen dus een aantal Nederlanders, maar ondanks dat we (buiten Wil & Peter en Monique & Marleen) met z'n achten waren, waren de Zweden duidelijk in de meerderheid.
 
 
Tineke was er, maar ook haar ouders, die hier op vakantie zijn. Hans, de vader van Tineke, had ook een oldtimer tractor. In Nederland had Hans de logjes over de Volvo gelezen, DEZE en DEZE.
Hij had twee boeken bij zich die Peter mocht hebben. En ze zijn gaaf!
Dit zijn ze:
 


 
Peter is er erg blij mee en ik vind ze ook hartstikke leuk. Nogmaals bedankt Hans voor deze boeken!
Overigens had Tineke op het internet een Zweedse site gevonden met handleidingen van oude tractoren en auto's. Ze stuurde me vorige week de link. Dezelfde avond bestelde ik de handleiding van de Volvo T22. Twee dagen later zat het in de brievenbus. Ook hier is Peter erg blij mee en denkt er ver mee te komen.
 
Ik heb ook nog niet verteld dat ik de tractor op een gegeven moment ging betalen in Dorotea. De man had verteld waar hij werkt en daar kon ik het hem geven.
Hij vertelde waar hij woonde en dat daar buiten de twee originele voorwielen van de tractor stonden en dat ik die nog kon ophalen. Hij waarschuwde dat ze erg zwaar zijn. Maar ik ben sterk en dacht dat wel te klaren. Wel, het is me gelukt om ze over mijn achterbumper in mijn kofferbak te krijgen zonder iets te beschadigen, maar hallo zeg, wat waren die zwaar! Ik vroeg aan Peter of hij ze er even uit wilde tillen, want dat zag ik niet meer zo zitten. Als ze er eenmaal weer uit zijn, kun je ze daarna wel rollen. Hij verbaasde zich er over dat ik ze erin gekregen had. Hij had niet gerekend op deze twee mooie originele wielen.
De tractor heeft dus nog vier goede wielen en banden nu. Alleen zitten de goede voorwielen er nog niet onder. Nog geen tijd voor gehad.
Dat kan ook net zo goed in het voorjaar.