Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





woensdag 25 januari 2012

Eindelijk! Een geweldige ervaring rijker.

Het was te verwachten dat we hier een noorderlicht spektakel zouden kunnen gaan zien, maar ja, die bewolking steeds. Vanmiddag (dinsdag) was het zonnig, daar werd ik al heel vrolijk van, hij scheen al geruime tijd in de keuken. Nog een week of twee, dan zitten we buiten voor de gastenstuga op het bankje met warme chocolademelk, in een witte wereld. Maar in de loop van de middag trok het weer helemaal dicht. Ik verwachtte weer geen  noorderlicht te zien. Toen ik om 21.00 uur met de hond uit ging, was het helder geworden, heel helder met veel sterren. Nog geen licht te zien. Toen keek ik om 22.30 uit het raam, vloog naar de kapstok, kleedde me dik aan, want door het heldere weer was het flink kouder geworden en heb een half uur lopen genieten buiten!!! Daarna nam het weer af en als ik nu, net na middernacht, naar buiten kijk is het helemaal groen in het noorden, echt helemaal groen. Ik had vandaag emailcontact met de maker van de filmpjes die ik 21 januari plaatste. Hij stuurde me er nog een en wil nog meer en nog mooiere maken. Hij is ook professioneel fotograaf. Daarom nu nog een keer een filmpje van Jerry Porsbjer en Ronald Vikström (waarvan de tweede helft beduidend anders is dan van de andere twee filmpjes). Om het een beetje te vieren :-).