Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





dinsdag 15 februari 2011

Vrolijk

Gisteravond was het -23 graden. Nu is het rond de middag op dinsdag en het is -13 graden, het is bewolkt (want er komt sneeuw) en het waait, wat hier niet vaak voorkomt. Nu ik achter de computer zit, omdat ik online gebakjes wil gaan bestellen in Aalsmeer - Nederland, omdat mijn demente moeder (die in een tehuis verblijft) overmorgen jarig is, hoor ik een Noordse goudvink - als hierboven - zingen dat het een lieve lust is. Je hart maakt dan een sprongetje, wat heerlijk!!! Ik heb even gekeken en hij zingt echt het hoogste lied. Toen het vorige week veel milder weer was hadden alle soorten vogels hier praatjes en werd het nestkastje aan de berk hiervoor al geïnspecteerd door een zwarte mees, direct gevolgd door een (wellicht jaloerse :-) koolmees. Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn. Dan te bedenken dat ze hier pas in juni een ei leggen en niet in mei. Dan ook nog een mooie bos tulpen op tafel en je krijgt bijna het voorjaar in de bol. Ach er komt hier ook een voor voorjaar. Hier zijn twee voorjaren. Eén met en één zonder sneeuw. Zo, dit wilde ik gelijk even kwijt. Prettige dag allemaal.............