Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 20 januari 2011

Zevende hemel





Omdat ik geen foto's kan plaatsen van vandaag omdat ik er geen maakte, hierboven de foto's van een lamp, een vijfarmige lamp. De lamp heeft jaaaaaaaaaaaaaren boven de eettafel van mijn ouders gehangen. Ik kon hem niet wegdoen toen we vorig jaar het huis leeg moesten halen. Zoals zoveel dingen. Nu hangt hij hier boven de eettafel en dat vind ik hartstikke leuk! Ik begon eraan en dacht: "Als het niet staat, kan ik hem komende zomer altijd nog verkopen in de loppis. Als ik dan de kosten van de kapjes er maar uit heb." Maar ik doe hem helemaal niet in de loppis, want hij staat hier erg leuk en ik vind het ook echt een beetje Zweeds. Voor de kapjes betaalde ik overigens een habbekrats bij Xenos. Je zult begrijpen dat hij nu wit is en dat hij bij mijn ouders hing als op de onderste foto's. Maar nu over vandaag. De telefoon ging vanmorgen en ik zag in m'n beeldschermpje een zweeds mobiel nummer staan. "Misschien is het Els" dacht ik in een flits. Ik schreef laatst over de Nederlandse vrouw die naar Dorotea zou komen om haar lief te zien. Ze is nu in Dorotea, alhoewel... toen ik haar aan de telefoon had dacht ik eigenlijk al snel dat ze in de zevende hemel is i.p.v. in Dorotea. Ze is zo gelukkig met haar Max, maar ook overdonderd door de omgeving. "Wat is het hier MOOI!!! Ik maak foto's maar..." Inderdaad het is bijna niet over te brengen op huis-tuin-en keuken camera's. Wat een enthousiasme. Kortom het kan niet beter. Ze vroeg of we vanmiddag thuis waren. Ja, dat waren we. Leuk, ze zouden langskomen. Ik ben als de wiedeweerga een Ostkaka gaan bakken. Daar had ik de spullen voor in huis. Zie je maar, altijd makkelijk. Ik had ook nog zelfgebakken gemberkoekjes van eergisteren, die heel lekker zijn, maar ietsje te hard gebakken. Maar ik weet nu hoe het komt denk ik, dus volgende keer uitproberen of het beter kan. Nou en toen hebben we hier dus kennis gemaakt met Els en Max :-) Het was erg gezellig. De tijd eigenlijk te kort, maar ze moesten terug omdat Max voor een neefje, die in Dorotea op school zit en richting Noorse grens woont, zou koken. We weten inmiddels waar Max woont, ik wist gelijk welke 3 huizen ze bedoelden waar hij er één van heeft. Volgende week gaan we een bakkie terug halen, de 29e moet Els alweer terug naar Nederland. Dat zal haar wel zwaar vallen denk ik...