Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 27 januari 2011

Els en Max

Ze hebben hier onlangs een bord langs de weg gezet, zo'n driehoekig waarschuwingsbord voor overstekende elanden. Die komen 's winters dus afzakken vanaf de Noorse grens. Gelukkig zag Peter ze nog op tijd, de twee kolossale elanden toen we vanmiddag naar Dorotea reden. Het fototoestel had ik bij me, maar natuurlijk zat het in mijn tas en had ik het niet in de aanslag. Deze mooie foto - het is echt een foto - heb ik dus even geleend van het net. Ik was weer erg onder de indruk van deze, toch wel typische (om te zien dan), dieren. En ook vond ik ze weer zo groot! Doodleuk en rustig staken ze over. We waren op weg naar Els en Max en hij vertelde dat deze elanden veel energie kunnen halen uit weinig eten, zoals twijgen of boombast. Het was heel gezellig bij Els en Max en het is eigenlijk of we elkaar al langer kennen. Zaterdag gaat Els, met pijn in het hart, weer terug naar Nederland. Daar gaat ze alles in het werk zetten om deze kant op te komen. Ze heeft een appartement dat ze wil verkopen (nog interesse??? in het zuiden des lands????) en natuurlijk moet er nog veel meer gebeuren. Els vindt het leuk om te blijven emailen en ik denk dat ik ook voor haar spreek als ik zeg dat we vrienden kunnen zijn. Het klikt goed zogezegd :-)