Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zaterdag 18 december 2010

Kijken door het keukenraam



Deze foto uit het keukenraam, met in de verte het meer dat nu geen meer meer lijkt, maakte ik mede door een heel leuk idee dat ik op een andere blog zag. Die vrouw had ook een foto uit haar keukeraam gemaakt en geplaatst. Daarbij vroeg ze aan haar volgers of ze ook een foto uit hun keukenraam wilden maken. Eigenlijk zou iedereen op dezelfde dag een foto uit hun keukenraam maken. Er werd enthousiast op gereageerd. Ze maakte van alle foto's bijelkaar een collage en plaatste die weer op haar blog. Ik kan je zeggen dat het resultaat ontzettend leuk was!!!! Wie weet willen jullie ook meedoen aan zoiets. Bijvoorbeeld een foto uit je keukenraam op 1e kerstdag. Het is verder anoniem, je naam komt er niet bij of zo. Ik wacht in spanning op jullie foto's uit het keukenraam. Je kunt 'm mailen............als je in het rechter rijtje klikt op "Mail me maar", moet het lukken.




Hier in Zweden zijn ze nog erg op de kerststerren (poinsettia) , maar nog meer eigenlijk is de Amaryllis hier de bloem van de kerst. Overal zijn ze beide te koop. Allebei in rood en wit, maar vaker in het rood.
 



Vandaag bakte ik koekjes, gemberkoekjes. Veel verse gemberwortel gaat er in. Je ziet de draadjes van de gemberwortel in de koekjes. Ik had het recept op haar blog gezien en het leek me wel wat. Nou het zijn heel lekkere koekjes geworden, bedankt voor de tip Teunie.




Vandaag kreeg ik een foto van Gerda van Dino. Hij is gemaakt met haar telefoon tijdens een treinreisje. Dus eerder dan gedacht al een foto. Ik weet dat ik er velen van jullie een plezier mee doe.
Vandaag sneeuwde het ook nog maar door. Nu al zo'n 70 uur denk ik. Op het ogenblik is het een beetje motsneeuw geworden en het zal nu wel snel stoppen, dat zeggen de voorspellers ook, maar gisteren zeiden ze dat ook, maar hier ging het gewoon door. Ook contact gehad met Kerstin uit Rossön, zij komt maandag een bakkie doen. Dat vinden we alle drie leuk. Ben ook benieuwd wat voor post ze nog heeft. Ik hoop dat er iets bij zit van Telia.