Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 26 juli 2010

De laatste zaagsneden

* Zo, eindelijk weer eens een berichtje. We zijn dan ook druk bezig geweest. Eigenlijk wil ik teveel vertellen, maar ik weet van mezelf dat ik nogal eens te veel uitweidt, dus ik zal proberen het beknopt te vertellen. Ook zal ik wel weer dingen vergeten. Bijvoorbeeld dat ik twee weken geleden naar de kapper ging. Dezelfde (Carina) als afgelopen winter. Peter zei voor ik ging: Doe toch weer zo'n lekker kort koppie. Ik had nog een foto in mijn portefeuille met leuk zittend kort haar. Daar was Carina blij mee. Mijn haar op de foto was destijds niet geknipt maar gesneden. Ik had dat er niet bij verteld. Destemeer was het zo bijzonder dat ze haar mes verving door een nieuwe en mijn haar begon te snijden. Het zit precies zoals ik wilde. Perfect. Heerlijk en makkelijk. Weg ergernissen.
* De foto hierboven maakte ik gisteren (24/7). Ligt de stapel boomstammen nog in jullie geheugen? Nou hier heeft Peter het laatste stukje boomstam dat nog gezaagd moet worden op de zaagmachine "Teun" liggen. Alles is nu in stukken van ca. 45 cm. gezaagd. Daarvan hebben we al zo'n 13 a 14 kuub gekloofd opgestapeld liggen. Er ligt nog een kuub of 6 gezaagd, die moeten we nog kloven/stapelen. Het was de bedoeling hiermee klaar te zijn voor midsommar, maar door de tegenslagen met Peter zijn been (toen hij echt niets kon doen) zijn we er nu pas bijna mee klaar. Heel tevreden gevoel, dat wel. Deze partij is voor de winter 2012/2013. Als het andere hout wat er ligt dan op is tenminste, anders blijft het langer liggen. Het moet 2 jaar drogen. Dat is het beste voor de energie die het oplevert en voor je schoorsteen.
* Bij mijn (het) riviertje (stroomversnelling) bloeit nu heeeeel veel moerasspirea en valeriaan. Prachtig.
* De bloemen van moerasspirea worden hier geplukt en dan wordt er limonadesiroop mee gemaakt. Zou gezond zijn en goed voor bepaalde kwalen (ben vergeten welke). De plant wordt hier älgört genoemd (älg = eland, ört = kruid).
* Het was vandaag alweer een week geleden dat we bij Christien zijn geweest. Oftewel gegeten in Kristins krubb. Het was Åseles Marknad, dus leuke combinatie. Al zijn we de markt niet opgegaan achteraf. Maar het bezoek aan Kristins krubb was al leuk genoeg.
* Het bed voor de gastenstuga is bezorgd. Nu nog een muur in de slaapkamer behangen (ziet er n.l. niet mooi uit). Ook nog wat meubilair zien te vinden voor niet teveel geld. Bijv. twee gemakkelijke stoelen. Wil er ook (nog) niet teveel aan uitgeven, want heb geen idee of het ook maar enigszins zal lopen.
* Natuurlijk is de gäststuga voor familie en vrienden. Maar als de stuga leeg staat is het leuk om hem proberen te verhuren. Het zal heus geen storm lopen, maar af en toe eens volk lijkt ons echt leuk. Daarom ben ik bezig met een website. Daar gaat wel tijd in zitten, daarom ook loop ik achter met deze blog.
* Wie het leuk lijkt alvast een kijkje te nemen op deze website in wording mag mij mailen, dan mail ik je het adres terug. Mailen gaat heel gemakkelijk door te klikken hier rechts op "Mail me maar". Als je het leuk vindt en de website bekijkt, doe dat dan alsof je zelf op zoek bent naar een B&B of een stuga en laat me weten wat je ervan vindt. Of je iets mist, of anders zou doen. Kortom............ik kan tegen opbouwende kritiek en misschien doe ik er ook iets mee als ik denk dat je gelijk hebt.

De wilgenroosjes doen het nu heel goed overal, overal, prachtig met de moerasspirea doorelkaar af en toe. Heeft één van jullie wel eens een wit wilgenroosje gezien? Ik wel, gisteren hier verderop langs het pad. Zal er eerdaags een foto van maken.

Deze (volgens mij Dovenetel) was een van de planten die ik laatst van Yvonne kreeg.
* Als ik iets vergeten ben komt dat wel weer in een volgend bericht.