Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





dinsdag 22 juni 2010

Connys lilla loppis

Oftewel: Gonny's kleine rommelmarkt
Zondagavond was ik dan wel zo'n beetje klaar met de spulletjes neer te zetten (of op te hangen) met een prijsje erop. Peter was klaar met zijn wegwijsborden voor langs de weg. Met Åke en Wiveka hadden we het gehad over het bord bij onze brievenbussen. Ze hadden totaal geen bezwaar. Zodra het bord hing zondagavond kwamen ze de loppis bewonderen, ook al was het na sluitingstijd, ha, ha. Ze gingen gelijk met een staande lamp weg en een porseleinen poes. De staande buitenlamp is een elektrische lamp die je overal neer kunt zetten. Hij is sierlijk op een driepoot. Ik vond hem ooit op het grove vuil in Zuid Frankrijk. Daar zetten ze het toen nog langs de weg. Peter heeft hem toen in Frankrijk geschilderd met Hammerite. Ze waren er erg blij mee. De volgende dag waren de eerste klanten Noren. De vrouw was erg enthousiast en zei bij binnenkomst dat ze het een chique loppis vond. Ze pakte gelijk mijn zand-zeep-soda stelletje. Het was niet geprijst, want ik wilde het helemaal niet verkopen! Had het uitgepakt en vergeten weg te leggen. Ik vond het wel sneu, maar nee, ze kreeg het niet. Ze ging met een grote rode bokaal weg waar met kerstmis een waxinelicht in komt. En zo ging het door. Een mevrouw uit Rörström kocht de friteuse en haar kleindochter kreeg van mij een liggend katje waar ze gelijk "verliefd" op was. Daarna kwamen er nog meer mensen en vandaag kwamen er een paar keer mensen, die kwamen toevallig allemaal uit Vilhelmina. Teun en Joke kwamen ook nog, zij gingen Peter nog een ochtendje helpen met hout zagen. Joke nam twee linnen blousjes. Kortom, de loppis is een succes. Net op tijd geopend, want nu is het DE tijd. Een paar keer werd er zelfs gezegd: "We komen nog terug!" En dan is het nu ook mooi weer geworden. En dat blijft voorlopig ook zo, alleen zaterdag kans op een beetje regen geloof ik. Jammer voor Teun en Joke dat ze hier pech hadden met het weer, maar ze verzekerden ons vanmorgen dat ze zich uitermate goed vermaakt hadden. De wilderness route was geweldig mooi. Nou dat dacht ik al. We gaan hem ook zeker doen in juli of begin augustus. Allebei zin in. Maar goed Teun en Joke zakken nu langzaam zuidwaarts af en hebben dan in ieder geval mooi weer. Vrijdag de 25e is het "Midsommerafton" en vanaf 14.00 is het feest bij de Hembygdsgård. Dan wordt ook de meiboom overeind gezet, dus we gaan er zeker heen! Leuk om mee te maken en ook om mensen te ontmoeten. Dat vind ik ook zo leuk van de loppis. Iedereen is in voor een praatje. Vanmiddag vroeg er een of ik een aspirientje had, want haar vriendin had zo'n hoofdpijn. Ook weer blij gemaakt met een pijnstiller. Die twee hebben wel een kwartier staan snuffelen. Een heel klein peutertje erbij. Hupsakee, maar weer een klein popje gegeven. Ik geniet er echt van. Ze gingen met een doos met vazen en trommeltjes weg. En dan de twee oude dames uit Vilhelmina, die vorig jaar dit huis wilden kopen, maar het financieel niet rond kregen. Ze kochten mooie oude trommeltjes. Heel aardige dames! Wil je zien hoe mijn loppis er uitziet klik dan hier: http://connysloppis.blogspot.com/ Yvonne komt misschien ook nog komend weekend. Dat zit al heel lang "in de pen". Nou daaaaaaag