Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zondag 14 maart 2010

Hobby's


Of het door het voorjaar komt dat heeeeeeeel voorzichtig een beetje om de hoek komt kijken.........? Ik heb in ene zoveel zin om wat creatieve dingen te gaan doen! Werkelijk enorm veel zin. Vorige week al bedacht ik me dat ik het komende zomer, als we in Zweden zijn (ik hoop van half mei tot ergens eind september), niet vol kan houden iedere dag op deze weblog te schrijven. Dan zou het ook een saaie weblog gaan worden lijkt me. Ik wil het dan gaan reduceren tot, laat ik zeggen, zo 1x per week. Geen vaste dag, maar gewoon wanneer de inspiratie en zin daar is. Deze weblog is een hobby van me. Ik vond dat ik, buiten wat er al allemaal in mijn hoofd borrelt wat ik daar allemaal graag wil gaan doen, ook weer eens een hobby uit het stof moet halen. Een waar het helemaal niet meer van kwam. Een paar heb ik er wel. Als we in de wintermaanden in Zweden zijn is er helemaal tijd om te hobbyen. Ik bedacht me wat ik weer eens zou gaan doen, misschien wel meerdere dingen tegelijk, en door het snuffelen of het internet en op allerlei leuke weblogs, heb ik inmiddels al zoveel ideeën.
Ik zag bijvoorbeeld die prachtige gehaakte deken van Lucy op haar blog http://attic24.typepad.com/weblog/. Wat me opviel tijdens het snuffelen is dat het haken weer helemaal terug is. Jonge vrouwen die de leukste en mooiste dingen haken. Wat zijn er ook veel creatieve weblogs! Echt niet te geloven. Gisteren ben ik naar "de Opkamer" gegaan in Middenmeer. Daar verkopen ze ontzettend veel stoffen en haak- en breigarens en andere dingen die je daar zoal bij nodig hebt. Ik had nog wat haaknaalden en breipennen. De haaknaalden eerst maar eens uitgebreid, zodat ik eenmaal in Zweden niet misgrijp als ik een leuk patroon zie op het internet, en niet eerst naar de stad hoef te gaan. Ik heb ze nu van 1 tot 5. Misschien koop ik nog wat grovere ook erbij. En ook twee verschillende bollen haakgaren gekocht. Verschillende diktes. Nu ben ik begonnen met de gehaakte jampotdeksels uit de Landleven van een paar maanden geleden (leuk, zie internet). Wat fleuren jampotten daarmee op! Ik zie het al weer, tijd tekort en dat is nu juist het leuke. Want in dit geval moet niks. Maar ook wil ik de slaapkamer veranderen. Een vaste kast eruit. Een groot landelijk bed erin. Wat andere kleurtjes op de muur. De gastenstuga verven en behangen. Dan nog onze "Loppis" inrichten. Dus mensen, wees niet bang dat ik me in Zweden zal vervelen. En Peter? Ik ga hem ook maar leren haken denk ik...........ha, ha, ha. Peter verheugt zich erg op zijn a.s. groentetuin en ook gaat hij in de examencommissie zitten van het Watersportverbond. Examenopgaven maken (voor het varen op zee voor de jachtschipper). Dat kan in dit tijdperk op afstand met het internet. Peter verlangt er heel erg naar weer naar Zweden te gaan.
Een nieuw recept op Kokkerellen: