Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zondag 31 januari 2010

Noorderlicht

Onze brievenbussen, die van Clas, Åke & Wiveka en die van ons.
Links achter het huis van Clas.
Zondagavond, 21:59 u, -27°C, windstil, helder, prachtige maan.
Om een uur of één de Kladdkaka naar Clas gebracht. Ik had er met witte glazuur "Tack !" op gezet. Ik zei dat er een Kladkakka in zat en hij rook het ook gelijk want hij was nog een beetje warm en hij zei dat hij daar gek op was. Dat dacht ik al, als je gek op chocolade bent zal Kladdkaka er ook wel in gaan. Hij bedankte wel drie keer en toen ben ik weer naar huis gegaan. We zijn een kast aan het verven. Het is een oude kast van Yvonne haar tante. Bosse had die hier in de garage laten staan en hij zag er verwaarloosd uit. Zonde vond zij het, maar ik dacht "Nou ja, bijzonder is hij niet, maar als hij een leuk verfje heeft staat hij misschien wel leuk in de badkamer met de badhanddoeken erin en zo. De binnenkant wit (heeft Peter gisteren allemaal al een keer in de grondverf gezet) en de buitenkant wil ik een beetje bordeauxrood doen. De badkamertegels zijn wit, met een rand erin van bordeauxrode tegels, vandaar. Als hij klaar is zal ik foto's tonen. Maar goed, ik heb toen in september aan Yvonne gevraagd of zij het kastje van haar tante dan graag wilde hebben, maar dat wilde ze niet. "Als jij het leuk vindt om hem op te knappen, vind ik dat net zo leuk." Dus nu maar aan begonnen. Als de handdoeken uit de dozen komen, kunnen ze er gelijk in.
Nog even een link van NRK met een prachtige fotoserie van het Noorderlicht gisteren. Helaas heb ik het niet gezien, was op dat moment niet buiten, dus niets gemerkt. Dit is de link. 
Dan nog een eenvoudig recept op Kokkerellen: Västerbotten Paj. Eén recept staat n.l. wel erg kaal vind ik.