Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 4 januari 2010

Aan de slag


Maandagavond, 22:40 u, -15°C, windstil, licht bewolkt, ook de maan is weer regelmatig te zien.
We werden pas om half negen wakker en ik ben eerst de ketel gaan stoken. Daarna nog een lekker stukje hartige banketstaaf met een kop koffie op de rand van het bed. Daarna, zoals gewoonlijk, Rush uitlaten. Dat vinden we allebei heerlijk. Er loopt bijna altijd (hoe het mogelijk is weet ik niet, zeker hetzelfde ritme) een man met twee hondjes rond dezelfde tijd als wij. Alles ruikt voor Rush zeer interessant, juist door deze twee hondjes. Het zijn van die wolbolletjes, een beetje boomer-achtig, vrij klein. Net zoiets als Rush, maar door het vele haar lijken ze wat groter. Maar als ze ze niet alleen ruikt, maar ook ziet, nou dan loop je dus konstant met gestrekte arm. Wat een haast.............vooruit, vooruit !!! Neus over en door de sneeuw, waardoor er gisteren en vandaag een hele "ijsbaard" bij haar groeide! Ze is half boerenfox, en heeft daardoor wat ruig haar bij haar snuit waar gemakkelijk zoiets ontstaat. Ik moest inwendig erg lachen om die ijssnoet. Eenmaal binnen deed ik mijn schoeisel uit en ze staat dan altijd braaf bij me te wachten en keek omhoog. Wat een enorm kostelijk gezicht. Langzaam aan vielen de klontjes, ter grote van groene erwten, op de grond, waarna ze ze heerlijk opkauwde. Toen een lekker ontbijt, met nog lekker lauw brood. Grof volkoren dit keer. Dan aan de slag, zoals we van plan waren. Peter de randen en ik met de roller. Wat schoten we lekker op. Je moet nu een zonnebril op als je de trap afgaat, ha, ha. Wat is dat opgeknapt en lekker fris. We hebben de smaak te pakken en gaan morgen verder beneden. Dan het garagedeel. Dan ook weer eerst met Rush uit. Wellicht met jas, want het moet erg koud gaan worden. Vooral meer zuidelijk bij de grote meren wel tot -40, hier tot -25. Ik zal het weer noteren.

Het is net of Rush hier zit, maar ze ligt. De foto heb ik gedraaid. Misschien nog een keer een foto met ijsbaard.