Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zondag 13 september 2009

Brood bakken en Tåsjön

"Een reis rond het "teenmeer"
wel erg letterlijk, maar dat staat er.

Gisteravond eens even de broodbakmachine voor de dag gehaald. Die hebben we van Gerda gekregen, hij is nog als nieuw. Nog nooit gedaan, brood bakken in zo'n apparaat. Aangezien het de volgende dag zondag zal zijn en een lekker vers heerlijk ruikend brood ons dan wel lekker lijkt, doe ik de hele handel erin en stel de tijdklok zo in dat het brood om 08.00 u vanmorgen klaar zal zijn. Dan kon het daarna nog even afkoelen alvorens te gaan ontbijten. Werden we vannacht alle drie wakker en keken elkaar aan (denkbeeldig dan) en vroegen ons af ´what the hell is going on?!!´ Ik wist toch vrij snel waar ik was en dat het het kneden in de broodbakmachine moest zijn. Jeetje, die gaat het volgende brood maar beneden in de ´källare´ bakken. Vanmorgen het apparaat dus naar beneden gebracht. Vanavond ga ik met het bakblik met ingrediënten naar beneden. Het brood smaakte trouwens heel erg lekker en is al op. Een 750 grams brood. Tja, je eet meer als het zo lekker is, maar het zal ook het nieuwtje wel zijn. Later op de dag besloten maar eens met de oude Volvo een leuk ritje te gaan maken. Dat mag ook wel eens een keer. Besloten het meer hier, dat richting Noorse grens ´wijst´, rond te gaan. Zal wel zo´n 120 km zijn denk ik zo. Was heel erg mooi! Wat een prachtig dal. Heel erg van genoten. Het weer viel ook niet tegen. Morgen wordt het zonnig, dan kan ik mooi wat was wegwerken. Zo zoetjes aan vooruit denken, want vrijdag gaan we hier weg, snik, snik. Echt heeeeeeeel jammer, maar ja het moet.