Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





vrijdag 14 augustus 2009

Spijkers, spijkers, spijkers, daarna Sten

En dan is alles weg
Elementen voor de fundering van het nieuwe huis

Ik zit wel te knijpen tegen de zon en had geen zin om mijn zonnebril uit de auto te halen. Bedacht me ook "Jeetje, ik krijg wel een ouwe kop!" Toch maar geplaatst, is nou eenmaal de realiteit hè?!! Op de achtergrond zie je een molen, die is voor de sledehonden om te lopen 's zomers. Kunnen ze hun energie kwijt. Rob laat ze ook de quad wel trekken 's zomers ter vervanging van een slee. Nog vergeten foto's van de pups te maken. Komt nog wel.

Vanmorgen dus weer in ons "ouwe kloffie" naar Hällaström om spijkers te verwijderen. Het dreigde te gaan regenen, maar we hadden het praktisch droog. Dat is erg prettig, want waar moeten we anders met z'n allen eten en koffie drinken en zo?! Tegen drieën zijn we weer gegaan i.v.m. Rushy en we waren zelf zeer tevreden toen we de grote stapel hout zagen liggen die nu zonder spijkers is. Allemaal mooie vloerdelen (die zaten ook tegen de wanden). Alleen het rode hout van de buitenkant dat Rob nog wil bewaren moet nog. Het was leuk het voor ze te doen, ze doen zo vaak zo veel voor ons. Neem bijvoorbeeld alleen al het grasmaaien zomers als wij gewoon in Nederland zijn. Hoe zal dat gaan in Hoting, daar zijn geen Christien en Rob, die wonen dan 100 km. verderop. We zullen zien of daar in de loop van de tijd een oplossing voor komt. Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit een hoveniersbedrijf gezien en eigenlijk vind ik dat ook helemaal niks voor hier, nee, dat past hier helemaal niet geloof ik, ha, ha, nee. Maar goed, even genoeg spijkers verwijderd, het is mooi geweest voor mijn rechter arm. Zoiets moet ik niet te lang doen, anders heb ik voor de zoveelste keer weer een tenniselleboog of van die tintelende vingers, dat komt dan uit mijn schouder.
Rushy was weer helemaal gek van blijdschap toen we thuis kwamen, dus lekker even uit geweest. Daarna Sten gebeld. Peter zei alleen maar "Sten" toen Sten opnam en hij wist gelijk wie hij aan de telefoon had. Grappig. Hij zei "Välkommen till Sverige!" En een kwartier later stond hij op de stoep. Morgen gaan we nog even naar zijn huis in Tegelträsk (blogarchief 5 juli 2008) en daarna koffie bij hem en zijn vrouw Mirja in Åsele. Dan nog even boodschappen doen bij de ICA in Åsele, want dan zijn we daar toch. Als het goed is zal morgen Bo wel bellen (de eigenaar van het huis in Hoting) om af te spreken daar voor zondag. We lopen alles dan nog even door en na. Bijvoorbeeld de stoppenkasten (die zijn hier altijd gigantisch, 30 stoppen in 1 kastje is niks en dan niet 1 kastje natuurlijk). Dus heb ik hem gevraagd per email laatst of hij een overzicht van de stoppen zou willen maken. Anders is het een doolhof en zoek je je rot later. Ook de gebruiksaanwijzing van de verwarmingsketel nog een keer doornemen. En dan maandag de overdracht van het huis in Hoting. Om 10.00 bij de Handelsbank in Hoting. Dan aansluitend de bus eindelijk uitpakken. En daarna dinsdag, en als we dat niet redden ook woensdag, de spullen uit dit huis in Gafsele verhuizen. Dat moet zeer eenvoudig gaan met de bus.
Rest mij nu nog te melden dat ik toch een foto heb van de boerderij van Tom en Ellen in Noret nabij Vansbro, waar we dinsdag op weg hierheen langs zijn geweest. Ik ben gewoon zo vrij geweest een foto van hun eigen presentatie van internet te kopieëren. Ik weet zeker dat ze dat niet erg vinden.