Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zondag 16 augustus 2009

Het huis van Sten nog eens

Vandaag nog eens naar Tegelträsk gereden om naar het huis van Sten te kijken. Hij wil het zo graag verkopen omdat hij een "husvagn" (caravan) wil kopen. Het huis staat inmiddels te koop bij de makelaar. Daardoor is de prijs nu geen 5.000,-- maar 6.500,-- euro. De makelaar pakt 10% en dan komt er nog BTW bij. Het huis staat al leeg sinds 1989 en sindsdien is er niets meer aan gedaan. Het staat op 1700 m2 grond en heeft een mooi uitzicht op een meer met uitstekend viswater. We wilden het nu wel eens van binnen zien, en zijn daar erg van geschrokken. Nee, dit is niets voor ons om op te knappen. We dachten dat het misschien leuk voor later was, voor erbij om te verhuren of i.d. Maar dit huis moet van binnen helemaal gestript worden. Electra moet vernieuwd. Alleen de buitenkant is goed. Wel verveloos, maar keihard hout. Verrot nooit. Met de staalborstel het beetje verf eraf halen dat er nog op zit en kwasten maar. We vinden het wel sneu voor hem, maar dit zien we echt niet zitten. Hem voorgesteld het huis ook op Marktplkaats.nl te zetten. Dat vond hij een heel goed idee. Ik ken ook Hollanders die een heel oud huis hebben gekocht. Als je heel handig bent en het leuk vindt kan dat ook best. Dus morgen of overmorgen ga ik het op Marktplaats zetten, met een verwijzing naar een door mij gemaakte weblog over het huis, die heb ik al klaar. We gingen de sleutels terugbrengen vanmiddag en zeiden dat we het toch niet deden. Toch op de koffie natuurlijk en nieuwe aardappels uit zijn eigen tuin mee. Ook kregen we drie vissen uit de diepvries, die door hem en zijn vrouw Mirja waren gevangen in het meer bij Tegelträsk. Ook kregen we gerookt elandenhart mee. Arrrrrhggggggggg, dit zal ik niet door mijn keel krijgen. Misschien Peter. Het is een delicatesse hier, dus hij dacht ons er echt een plezier mee te doen. Dan weiger je toch niet!! Dat zou sneu zijn. Nou Peter mag eerst proeven en als hij het lekker vindt ga ik er heel misschien over nadenken. Maar in mijn ogen is hart voer voor dieren. Ik geef wel eens runderhart aan onze hond. Wordt vervolgd...
Morgen naar Hoting. Met Bosse door het huis.