Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





woensdag 19 augustus 2009

Beetje somber

Ja lieve mensen, wat moet ik nu nog vertellen op mijn blog. Er valt niet zoveel te beleven nu. We leven hier in Gafsele vanaf zondagavond op onze 2000 m2 en veel verder komen we niet dan een wandeling met Rush in de buurt. De garage heeft het na drie dagen nog steeds niet gevonden. Ik denk dat hij in Nederland bij een Ford garage allang gerepareerd was. We hebben hier een soort logboek uit de computer van de auto en daaruit blijkt dat hij vaak electrische storingen had betreffende de versnellingsbak, dus dat zal het wel zijn. Maar ja, of ze daar morgen uitkomen hier. We zijn ervan overtuigd dat de auto motorisch goed is en dat het toch echt in het electrische gedeelte zit. We hadden ons voorgenomen ons plezier niet te laten bederven, maar ik moet zeggen dat dat niet meegevallen is. Kijk als je nu weet dat de auto over een week weer als een zonnetje rijdt zit ik hier heel anders dan die onzekerheid of hij ooit nog wel rijden zal. Als je weet dat het weer goed komt leg je je erbij neer dat je een weekje langer in Gafsele zit en gaat lekker lezen en/of van het zonnetje en de omgeving genieten. Maar die onzekerheid en het denken over hoe het verder moet en hoe we weer naar Nederland moeten komen met de hond erbij zonder deze auto, maakt het er niet gezelliger op. Als ik dan vanavond het NOS Journaal zie en dan die ellende van dat arme gezin in Kampen bijvoorbeeld, denk ik: "Je moet je wel schamen, je zit hier droog en van alles voorzien en maakt je zo druk over die rot auto." Er zijn zoveel erger dingen. Ja, dat weet ik, zelf ook wel een jaartje gehad zo met m'n ouders, brand bij Wim en zo. Maar ja, we gingen lekker 6 weken om alles in Hoting voor de winter klaar te hebben en er ook van te genieten. Nu hebben we toch het idee dat we onze tijd zitten te verdoen. Klinkt misschien gek. Verplicht niksen eigenlijk. Een ander zou het misschien heerlijk vinden. Ik heb me nu voorgenomen even niet meer op de blog te schrijven tot we iets zeker weten. Dus tot de auto het weer doet of het nooit meer doet. Naar Nederland brengen is geen optie, veel te duur om hem daar te laten brengen. Veel anders heb ik even niet te melden. Geniet allemaal van het mooie weer en ik hoop tot gauw.