Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





dinsdag 26 mei 2009

Vogels

De bonte kraai
De wulp
Er zijn de laatste weken veel vogels verschenen hier. Op het land hiernaast, een weide, lopen elke dag deze vogels. Ik heb gezocht op het internet en vond het moeilijk te bepalen welke weidevogel het zou zijn. Maar ik vond een site met weidevogels waar ook de geluiden per vogel erbij staan. Na deze site bezocht te hebben wist ik het na het tweede geluid al pertinent zeker, dit is onmiskenbaar de WULP. Ik hoor dit geluid met grote regelmaat en ik vind het een leuk geluid.
Ook zien we heel veel kramsvogels, zwaluwen, vinken, kwikstaartjes, wilde zwanen, eksters, bonte kraaien, kraanvogels, bijzondere eenden en dan nog vogels die ik niet kan benoemen, ook zijn er wel bij die ik nog nooit heb gezien. Ook een soort korhoenders, die zie je zo in de bossen lopen. In het vogelhuisje dat aan een den in de tuin hangt, wordt ook al hard gewerkt.