Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 7 mei 2009

Die mooie 'Méditerranée' - boom

Medio december; huis en schuur van Rob & Christien

idem medio december vanuit de auto van Christien

De boom vorig jaar augustus, de linkerarm is er nu af.

Toen we 2 mei hier aan kwamen rijden zagen we het al............... er was een heel grote tak uit de Méditerranée - boom gevallen. Ik ben gek op deze boom die mij altijd aan de Méditerranée doet denken, wat zonde!  Het neemt toch wel een beetje van zijn charme weg. Niet alles natuurlijk! De tak was wel zo'n 20 cm. dik! We hebben hem vanmorgen in stukken gezaagd met de kettingzaag, was nog een aardige klus. Maar goed, dat is weer opgeruimd. We weten ook wel hoe het komt. Er is medio december enorm veel sneeuw gevallen en dit is wat Christien toen op haar blog schreef:
"Tja ik lijk wel iedere keer in herhaling te vallen, maar ik geloof dat ik zelden of nooit een zo'n mooie winter heb meegemaakt (tot nu toe dan he). De bomen hangen vol met sneeuw, vaak zo zwaar zijn de takken dat ze zelfs afbreken...Nu hangt een tak over de stroom- leiding hier naast ons huis, die is gewoon afgebroken onder het gewicht van alle sneeuw die er op lag. Er ligt denk ik minstens 50 cm sneeuw en op sommige plekken wel 70 cm !!!! Ik zak soms tot bijna aan mijn lies weg in de sneeuw."
Dus daarom is ook de tak van onze mooie boom afgebroken. Kun je nagaan hoe zwaar de sneeuw dan kan zijn dat een tak van 20 cm. doorsnee afbreek. Ja er zit aan het einde van die tak natuurlijk een enorme bos dennenaalden en die bos wordt zwaar. De bloemenkas van Rob & Christien heeft ook geen dak meer zag ik van de week. In elkaar gezakt met dat pak sneeuw zei ze.