Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





dinsdag 12 augustus 2008

Melkbussen en stoelen





Onderschrift bij de bovenste foto: "Deze boer wacht op de laatste melkrijder." Dit onderschrift heeft Peter zelf bedacht en er voor geposeerd. Dit is zijn verzameling melkbussen van de "loppis" (vlooienmarkt). De grootste heeft hij in de maand mei gekocht, net onder Stockholm. De andere drie afgelopen week in Hälla, het dorpje verderop. De volgende twee foto's zijn van de aanhanger die we voor een dag hebben gehuurd bij het OK-benzinestation in Åsele. Zoals je kunt zien zit hij aardig vol met afvalhout voor de gemeentewerf. Toen we bij de gemeentewerf waren en de troep gelost hadden, hebben we nog even rondgekeken. Iedereen deed dat. Als je denkt iets nog te kunnen gebruiken, neem je het gewoon mee. Ik zag het bruine stoeltje zielig tussen de berg verrotte geverfde planken staan en ik vond hem toch zo leuk! Gauw in de auto gezet. Op de onderste foto staat hij naast het blauwe kastje dat ik vorig jaar in Frankrijk vond. Het lag afgedankt langs de weg. Ik heb er veel werk aan gehad, want het zag er niet uit. De kleur blauw vond ik in een bouwmarkt van "Mr. Bricolage" in Frankrijk, de kleur heet "Ciel d'orage" (onweerslucht). In het echt is dat ook zo. Ik vind de kleur nog steeds prachtig. Ze staan erg leuk bij elkaar deze twee oudjes. Afgelopen week hadden we ook nog naar vier wieltjes lopen zoeken in de DHZ-winkel. Ze hadden er maar twee. Ja, dat is wel wennen hoor de sortering hier. Kun je wel zien dat het hier niet zo dicht bevolkt is. Ze kunnen wel alles voor je bestellen, vooruit denken dus. Maar goed, laat Peter nu tussen het hout waar ik het bruine stoeltje vond een oud bureau vinden met vier van die wieltjes. Het buraeu was niks, maar de wieltjes hebben we er afgehaald, die kunnen wij heel goed gebruiken. We willen die onder een plaat doen, die de maat heeft v.d. wasmachine, zodat we die gemakkelijk kunnen verrijden. Achter een schot waar de wasmachine voor staat in de badkamer zit n.l. de boiler, de hydrofoor en de pomp die het water uit de diepgeboorde bron omhoogpompt. We vinden dat je daar gemakkelijk bij moet kunnen. Zeker met het winterklaar maken. Ook vond ik nog twee simpele, maar nette keukenstoelen. Beste leuke, grijs geverfd. De gemeentewerf was vandaag voor ons dus eigenlijk een soort loppis die we afgelopen zondag niet konden vinden.